Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2010

Κινηματογραφικά Πρωινά


Η ΕΛΜΕ Ν. Ηλείας και Ο Σύλλογος Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πύργου, σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά & Νέους και την υποστήριξη του Νεανικού Πλάνου, πραγματοποιούν κινηματογραφική προβολή της ταινίας:

Valo, της Kaija Juurikkala, Φινλανδία, 2005

Κυριακή 31 Ιανουαρίου και ώρα 11:00 στο θέατρο Απόλλων.

Η ταινία αφηγείται μια αληθινή ιστορία και αναφέρεται στα θαρραλέα παιδιά, στη δύναμη της φιλίας και στη σημασία να πιστεύει ο καθένας στον εαυτό του. Το σενάριο βασίζεται στα αυθεντικά ημερολόγια ενός παιδιού, που γράφτηκαν στις αρχές του περασμένου αιώνα. Πρόκειται για τον Αλεξαντέρι Αχόλα-Βάλο, έναν Φιλανδό που μεγαλώνοντας έγινε γνωστός σαν καλλιτέχνης και φιλόσοφος, και ο οποίος έζησε μια όμορφη ζωή στη Ρωσία, τη Φιλανδία και τη Σουηδία από το 1900 έως το 1997.

Προβολή ταινίας "Δείπνο Ηλιθίων" στο ΤΕΙ

Η ΣινεφΗλεία σας καλεί σε Δείπνο Ηλιθίων
απόψε Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2010 και ώρα 20:30 στο Τ.Ε.Ι Πύργου.
Le dîner de cons, του Francis Veber, Γαλλία, 1998, 80', Έγχρωμη
Ο Pierre Brochant είναι επιτυχημένος εκδότης και γοητευτικός άνδρας. Έχει μια πανέμορφη γυναίκα και συμμετέχει κάθε Τετάρτη βράδυ σ'ένα παράξενο δείπνο: κάποιοι φίλοι καλούν κάποιους άλλους "ηλίθιους" και διασκεδάζουν σε βάρος τους. Μια Τετάρτη όμως, λόγω προβλήματος στη μέση, ο Pierre δυσκολεύεται να πάει στο γεύμα. Ο ηλίθιός του καταφτάνει στο σπίτι για να γνωριστούν, και τον βάζει σε μία περιπέτεια χωρίς προηγούμενο!Η ταινία κέρδισε Cesar (1999) Α' ανδρικού ρόλου (Jacques Villeret).

Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2010

ΣινεφΗλεία

Ανοιχτή, ανεξάρτητη κινηματογραφική και πολιτιστική ομάδα.
Η ιδέα δημιουργίας της ΣινεφΗλείας γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη έκφρασης, αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας ανήσυχων φοιτητών και νέων της περιοχής.

Η λειτουργία της ομάδας είναι ανεξάρτητη, χωρίς χρηματοδότηση, και διεξάγεται μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις, με ανοιχτή συμμετοχή, όπου ο καθένας μπορεί να εκφράσει ελεύθερα τις σκέψεις, ανησυχίες και προτάσεις του.

Επιδιώκουμε την ελεύθερη πρόσβαση της κοινωνίας στον πολιτισμό, που δεν περιορίζεται στη στερεότυπη σχέση θεατή και πολιτιστικού έργου, αλλά στην άμεση συμμετοχή και αυτενέργεια.
Γι’ αυτό, επιλέγουμε το ΤΕΙ Πύργου, ως κατεξοχήν ελεύθερο, δημόσιο, κοινωνικό χώρο, διεκδικώντας να ανοίξουν οι δίαυλοι επικοινωνίας φοιτητών και τοπικής κοινωνίας.

Οι ταινίες που επιλέγουμε να προβάλλουμε έχουν σα σκοπό να προβληματίσουν, να κεντρίσουν το ενδιαφέρον, να ψυχαγωγήσουν με μια διαφορετική οπτική και να αποτελέσουν αφορμή για δράση, ώστε να αποφύγουμε τη θέση του παθητικού θεατή και να περάσουμε σ’ αυτή της ενεργούς συλλογικής παρέμβασης.

Ελπίζουμε αυτή η πρωτοβουλία να είναι η αφετηρία μιας εναλλακτικής πολιτιστικής δραστηριότητας στον τόπο.

Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2010

Συνάντηση ΣινεφΗλείας στο ΤΕΙ 26/01 στις 21:00

Συνάντηση της ΣινεφΗλείας απόψε, 26/01 και ώρα 21:00 στο ΤΕΙ Πύργου, προκειμένου να συζητήσουμε για το πρόγραμμα προβολών και άλλα οργανωτικά θέματα. Η συνάντηση είναι ανοιχτή προς όλους, σας περιμένουμε!

Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2010

Τα στρουμφάκια είναι Κομμουνιστές

Η θεωρία ότι τα αθώα στρουμφάκια προβάλλουν την κομμουνιστική θεωρία κυκλοφορεί εδώ και πάρα πολύ καιρό. Ενώ οι συνοδευτικές θεωρίες συνομωσίας (ότι δηλαδή είναι πράγματι φτιαγμένα έτσι απο τους σοβιετικούς για να έχουν τα παιδιά επαφή με τα κομμουνιστικα ιδεώδη) αντικρούονται ώς υπερβολικές, τα σημάδια ότι, ηθελημένα ή μή, το χωριό των αγαπημένων ηρώων των παιδικών μας χρόνων είναι στην πραγματικότητα μιά μικρογραφία της ουτοπικής κομμουνιστικής κοινωνίας είναι αδιάψευστα.

Αρχίζει πρώτα κανείς από το γεγονός ότι το χρήμα απουσιάζει από το στουμφοχωριό. Οι δουλειές έχουν μοιραστεί στα μισά περίπου στρουμφάκια που έχουν στερεοτυπικούς ρόλους μέσα στην στρουμφοκοινωνία: ο Προκόπης είναι οι εργάτες, ο Κηπευτής (farmer) είναι η αγροτική τάξη, ο Ζωγράφος και ο Ντορεμί οι καλλιτέχνες, ο Λιχούδης ο μάγειρας και ο Ράφτης είναι... ο ράφτης. Όλοι αυτοί κάνουν ο καθένας τη δουλειά του για όλα τα στρουμφάκια του χωριού χωρίς να ζητά αντάλλαγμα. Τα άλλα μισά στρουμφάκια είναι παραδείγματα ελαττωμάτων που η κοινωνία των στρουμφ βλέπει ως αρνητικά.

Ο Χουζουρης έχει την τεμπελιά του, ο Λιχούδης την λαιμαργία, ο Μελένιος τη ματαιοδοξία. Τα περισσότερα επεισόδια με κεντρικούς ήρωες τέτοιους χαρακτήρες έχουν ηθικό δίδαγμα το πόσο κακό είναι το αντίστοιχο ελάττωμα για τη στρουμφοκοινωνία. Και φυσικά το δίδαγμα το εκφράζει πολύ συχνά η συμβουλευτική φωνή του πάνσοφου Παπαστρούμφ.

Ο "κόκκινος πατέρας" όλου του χωριού που φροντίζει για τη ευημερία αλλά και την ισότητα στο χωριό, είναι ο μοναδικός αξιωματούχος στο χωριό και ο μοναδικός που αναγνωρίζεται ως κοινωνικά ανώτερος από οποιοδήποτε άλλο στρουμφάκι. Συγκεκριμένα τα κόκκινα ρούχα του έχουν εμπνεύσει και το (σχεδόν σίγουρα retro-acronym) S.M.U.R.F. = Socialist Men Under a Red Father. Παρά την οπτική ομοιότητά του όμως με την επίσης γενειοφόρα φιγούρα του Μάρξ ο ρόλος του στη στρουμφοκοινωνία είναι ο ίδιος με του Στάλιν.

Η μεγαλύτερη βέβαια απόδειξη για τον παραλληλισμό με το σοβιετικό καθεστώς είναι ο Σπιρτουλης. Ο Σπιρτούλης είναι ο Τρότσκι. Λέει ότι είναι βοηθός (και διάδοχος σε ένα επεισόδιο) του Παπαστρουμφ, αν και σε ένα άλλο επεισόδιο κάνει ένα από τα πραξικοπήματα που έχουν γίνει στο στρουμφοχωριό και γίνεται βασιλιάς απουσία του παπαστρουμφ (τα μισά στρουμφάκια διοργανώνουν αντίσταση). Και φυσικά το κλασσικό πέταγμα του Σπιρτούλη απο το χωριό είναι παραλλησιμός με την εξορία του Τρότσκι.

Και ο Δρακουμέλ; Απλώς ένας κακός μάγος που κυνηγάει τα στρουμφάκια για να τα φάει; Να τα φάει απο ένα σημείο και μετά γιατί στα αρχικά επεισόδια θέλει να πιάσει έξι από αυτά για να τελειώσει το ξόρκι που θα του επιτρέψει να φτιάξει χρυσάφι. Έτσι κάποιος μπορεί να δει το Δρακουμέλ σάν ενσάρκωση του καπιταλισμού που σκοπό έχει να καταστρέψει την ουτοπική κοινωνία των στρούμφ για το κέρδος.

Την Ψιψινέλ μπορούμε να τη δούμε ώς το προλεταριάτο-τον εξαρτώμενο εργάτη τον οποίο εκμεταλλεύεται το κεφάλαιο(Δρακουμέλ) ώστε να υλοποιήσει τα σχέδιά του. Και βέβαια υπάρχουν συγκεκριμένα επεισόδια που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς ως επιχειρήματα.

Το επεισόδιο με τα σοκολατένια νομίσματα είναι το πιό συχνά αναφερόμενο. Ο Δρακουμελ και η μαμά του στέλνουν το σατανικό σπόρο στην αυλή του Λιχούδη και φυτρώνει ένα δέντρο με σοκολατένια νομίσματα τα οποία δοκιμάζει ο Λιχούδης. Μετά αντί να τα μοιραστεί με τα αλλα στρουμφάκια (τι πιο φυσιολογικό στην κομμουνιστική κοινωνία) τα θεωρεί δικά του (ιδιοκτησία = καπιταλισμός) και τα πουλάει στα άλλα στρουμφάκια αντί απαραίτητων γι αυτά εργαλεία (τα βάρη του Προκόπη, την τσάπα του κηπουρού, τα εργαλεία του ξεφτέρη). Χωρίς αυτά η στρουμφοκοινωνία καταρρέει αφού δεν μπορεί να παραχθεί τίποτα. Η κατάσταση σώζεται μετά από παρέμβαση του παπαστρούμφ που εξηγεί στο λιχούδη ότι για την κατάσταση φταίει η παράλογη ανάγκη του να συγκεντρώσει πλούτο.

Σε άλλο επεισόδιο η αυτόματη μηχανή παραγωγής φαγητού του Ξεφτέρι οδηγεί τα στρούμφάκια σε υπερκατανάλωση με αποτέλεσμα να εξαντληθούν οι φυσικοί πόροι (στρουμφόμουρα). Ακολουθεί πανικός και την κρίση αποτρέπει ο Παπαστρούμφ μετά από καταστροφή της μηχανής με ένα πενταετές πλάνο...εεε.. δηλαδή με μια αποθήκη με φαγητό.

Πραξικόπημα στο χωριό γίνεται 2 φορές. Μία απο τον Σπιρτούλη και μία απο τη Στρουμφίτα που θέλει να γίνει "Βασίλισσα για μιά μέρα". Και τα δύο καταλήγουν σε μάχη που όμως σταματά ο Παπαστρούμφ βάζοντας τέλος σε ιδέες περί βασιλείας. Η Στρουμφίτα τί ρόλο παίζει; Είναι πλήρως εξισωμένη στο Στρουμφοχωριό, άν και είναι το αντίθετο φύλο και προφανώς τα Στρουμφάκια μοιράζονται και αυτή και αρκούνται με μία όπως και τους φυσικούς πόρους, φαγητό κτλ. Επίσης, το παρακάτω γίνεται πιό εμφανές στο Αγγλικό Version. Όλα τα στρουμφάκια αναφέρονται το ένα στο άλλο κολλάνε απο πίσω το 'Smurf' π.χ Papa Smurf, Handy Smurf, Brainy Smurf, Farmer Smurf, Painter Smurf. κά

Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2010

Προβολή ταινίας "Άσπρη γάτα Μαύρος γάτος" 21/01 στο ΤΕΙ Πύργου στις 20:30


Η ΣινεφΗλεία παρουσιάζει την ταινία "Άσπρη γάτα Μαύρος γάτος" του Εμίρ Κουστουρίτσα την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010 και ώρα 20:30 στο Τ.Ε.Ι Πύργου.

Ένα ξέφρενο γκροτέσκο πανηγύρι όπου συμμετέχουν τσιγγάνοι του Δούναβη, γραφικοί μαφιόζοι, νεόπλουτοι που σνιφάρουν κόκα και ακούνε ντίσκο, νύφες που το σκάνε από το γάμο, πληρωμένοι τελωνιακοί και λοιποί κομπιναδόροι. Μια ταινία γεμάτη βαλκανικό κιτς, τρέλα και μπόλικη ψυχή.

Τρίτη, 5 Ιανουαρίου 2010

ΒΑΣΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΖΩΟΥ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΠΛΑΤΑΝΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ















ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2010΄ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΒΑΣΗ ΜΑΡΤΥΡΙΩΝ ΑΠΟ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΟΥ ΖΩΟΥ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΤΟ ΕΔΕΣΕ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΕΣΥΡΕ ΓΙΑ 2 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΚΑΙ ΞΕΨΥΧΙΣΕ ΑΡΚΕΤΕΣ ΩΡΕΣ ΜΕΤΑ.ΟΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ (ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ-ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ) ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΠΡΟΣΟΧΗ.ΟΠΩΣ ΠΡΟΑΝΕΦΕΡΑΜΕ ΑΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Ο ΔΡΑΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΚΟΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ.
Υ.Γ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΟΤΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ,ΚΑΥΧΙΟΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑ ΤΟΥ...
ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΟΡΦΗ ΒΑΣΑΝΙΣΜΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ¨Η ΖΩΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΠΟΥ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΣΕΙ.