Σάββατο, 27 Ιουνίου 2009

Φωτο-ιστορίες από το δασάκι της Σπιάτζας



Λαθροθήρες ή νόμιμοι μικρή σημασία έχει και οι δυο ιδιότητες που μπορεί να έχει ένας κυνηγός στο ίδιο αποτέλεσμα καταλήγουν.....




Δεν ξερώ ποιος "έκοψε" πρώτος την κορδέλα στους ποδηλατικούς αγώνες αλλά ξερώ σίγουρα πως ο δήμος άφησε τις κορδέλες στα δέντρα!



Αν δεν μπαζώσεις δεν χτίζεις όπως λέει και ο λαός!

Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2009

Βαβυλωνία-Ιούνιος 2009



Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος της μηνιαίας αντιεξουσιαστικής εφημερίδας Βαβυλωνίας.
Θα την βρείτε σε όλα τα κεντρικά περίπτερα του νομού.

Κυριακή, 21 Ιουνίου 2009

"Γίνε και εσύ εθελοντής"

Πριν από λίγες μέρες ο Δήμαρχος Πύργου έδωσε συνέντευξη στο "Ιόνιον FM" όπου μιλώντας με υπερηφάνεια για το δημοτικό έργο ανέπτυξε το σχέδιο δράσης του σχετικά με την πυρασφάλεια των δασών, τα οποία υπάρχουν μέσα στα όριο του Δήμου Πύργου.
Στα σημαντικοτερα δάση (κατά τον Δήμο Πύργου) στα οποία και αναφέρθηκε είναι το βουνό του Κατακόλου, το δασάκι της Σπιάτζας, το δάσος της Σκαφιδιάς κ.ά. Επίσης στη τοποθέτησή του μίλησε για ομάδες εθελοντών που θα επιτηρούν τα δάση σε 24ωρη βάση.
Έχοντας αρχίσει η περίοδος των πυρκαγιών (ήδη ο αριθμός πανελλαδικά έχει φτάσει σε τριψήφιο αριθμό) τα δάση του τόπου μας παρουσιάζουν μια εικόνα εγκατάλειψης. Στο βουνό του Κατακόλου οι αντιπυρικές ζώνες που έχουν δημιουργήσει με ιδιαίτερο ζήλο οι ιδιοκτήτες και μελλοντικοί κατασκευαστές είναι τόσο μεγάλες που έχουν εξαφανίσει ένα μεγάλο τμήμα του δάσους. Ανάλογη εικόνα έχουν και τα δάση της περιοχής.
Στο άλλο μέρος της ομιλίας του ανέφερε την ύπαρξη εθελοντών. Ποιοί είναι αυτοί οι εθελοντές? Με ποιές κοινωνικές διεργασίες δημιουργήθηκαν? Πότε και πού συνεδριάζουν? Πώς μπορείς να τους βρεις? Πώς κοινωνικοποιούν τις δράσεις τους? Μάλλον απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα δεν υπάρχουν! Για εμάς ο εθελοντισμός είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση. Είναι μια έννοια που επαναφέρει τον πολίτη στην πολιτική, διότι η πολιτική είναι η εμπλοκή του ατόμου στα κοινά και η συνεργασία και συνεκτίμηση των πραγμάτων.
Εμείς τασσόμαστε κατά της από-τα-πάνω δημιουργίας εθελοντών γιατί συνήθως καταλήγουν να είναι κομματικοί στρατοί, οι οποίοι εξυπηρετούν κομματικά-επικοινωνιακά συμφέροντα ή χρησιμοποιούνται οι δράσεις των εθελοντών από τους εκάστοτε πολιτευτές που παρουσιάζουν τα εγχειρήματα αυτά ως δικά τους ή ακόμα χειρότερα δημιουργούν μια ψευδαίσθηση δημοκρατικότητας και ισότιμης συμμετοχής, αντιπροσωπευτικό σε ένα δικομματικό σύστημα που αφήνει ανοιχτά τέτοιου είδους στεγανά για να εκτονώνει την πίεση των επικριτών του.
Εμείς πιστεύουμε σε έναν άλλο εθελοντισμό που να οργανώνεται από τα κάτω με την συνάντηση και συνεργασία των πολιτών, με οριζόντια και αντι-ιεραρχική δομή που να ευαισθητοποιείται και να συνδράμει όχι μόνο στην αντιπυρική προστασία αλλά να ενεργεί σε όλο το φάσμα του κοινωνικού βίου.


Υ.Γ. Το δασάκι της Σπιάτζας μέχρι πριν από λίγες ημέρες παρουσίαζε μια εικόνα όπου τα ξερά χόρτα είχαν κυριεύσει τον χώρο, ενώ σκουπίδια και μπάζα υπήρχαν μέσα στο δασάκι χωρίς να έχουν καθαριστεί από τον χειμώνα. Επίσης από τα αγριόχορτα ο εσωτερικός δρόμος είχε σε πολλά σημεία χαθεί. Ο χώρος πλέον, έχοντας περάσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, καθαρίστηκε από τον Δήμο.
Μήπως όμως έπαιξε ρόλο η διεξαγωγή ποδηλατικών αγώνων στον χώρο και όχι η οικολογική ευαισθησία του Δήμου? ...

Σάββατο, 20 Ιουνίου 2009

Σωματική κακοποίηση μεταναστών στην Ν.Μανωλάδα



Χθες έγινε γνωστό ένα περιστατικό κακοποίησης μεταναστών στα χωράφια φράουλας στην Ν.Μανωλάδα.Δύο μετανάστες από το Μπαγκλαντές έγιναν θύματα των "διεστραμμένων" ορέξεων από δύο κτηνοτρόφους,στην υποψία και μόνο ότι οι συγκεκριμένοι τους είχαν αφαιρέσει δύο αιγοπρόβατα τις προηγούμενες ημέρες.Πιο συγκεκριμένα οι κτηνοτρόφοι αφού αναζήτησαν τους δύο μετανάστες,με απειλές προς τους άλλους μετανάστες να τους καταδώσουν, επιδόθηκαν σε άσκηση σκληρής σωματικής βίας απέναντί τους και στη συνέχεια τους έδεσαν πίσω από ένα δίκυκλο και τους περιέφεραν στο χωριό εξευτελίζοντάς τους.
Αυτό το γεγονός συνέβη μπροστά στα μάτια των έκπληκτων κατοίκων,ενώ το "θέαμα" παρακολουθούσαν και μικρά παιδιά!Η κακοποίηση των μεταναστών σταμάτησε όταν κάτοικοι ενημέρωσαν την αστυνομία,η οποία συνέλαβε και τα τέσσερα άτομα, τους δύο Έλληνες, με την κατηγορία της επικίνδυνης σωματικής βλάβης, παράνομης βίας, εξύβρισης και κλοπής, και τους δύο μετανάστες, με την κατηγορία της ζωοκλοπής.
Το τελευταίο αυτό περιστατικό βίας στη Ν.Μανωλάδα έρχεται να καταδείξει ότι η ασυδοσία των τσιφλικάδων στα φραουλοχώραφα καλά κρατεί.Η καθημερινή ψυχολογική και σωματική βία κατά των μεταναστών λαμβάνει χώρα κάτω από τις ευλογίες των κρατούντων,και ότι κανένα βήμα "προόδου" δεν έχει γίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα παρά τις όποιες αναφορές έχουν γίνει για κακομεταχείριση και άθλιες συνθήκες διαβίωσης των μεταναστών.Το φραουλοκράτος καλά κρατεί!

Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2009

Διώχθηκαν Σομαλοί προς Πύργο

Μετα τις συλλήψεις στον προσφυγικό καταυλισμό χτες ήταν η σειρά των Σομαλών στην Ακτή Δημαίων. Λίγες δεκάδες συνελήφθησαν και με κλούβα τους μετέφεραν προς Πύργο, λέγεται στο παλαιο δημοτικό νοσοκομείο.

Στο μεταξύ το πλαίσιο λειτουργίας για τα κέντρα κράτησης ανακοινώθηκε πως θα γίνεται με δωδεκάμηνη παραμονή σε αυτά και στη συνέχεια, απέλαση αν όχι για όλους, για τους περισσότερους. Κάποια ευμενή διάκριση για αυτούς που προέρχονται απο εμπόλεμες περιοχές δεν φαίνεται να υπάρχει.

Από http://patras.indymedia.org/

Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2009

H δημόσια Ηλειακή γη ανοίκει στους κατοίκους της

Τα διευθυντικά στελέχη της ΣΚΟΣ ως άλλα Golden Boys επιμένουν και προχωρούν σε μια σειρά από ενέργειες που σχετίζονται με την οικονομική εκμετάλλευση του οικοπέδου-φιλέτου που βρίσκεται στην είσοδο της πόλης του Πύργου. Η πρόθεση του Δ.Σ της ΣΚΟΣ να πουλήσει το οικόπεδο σε εταιρία που ως σκοπό έχει την δημιουργία εμπορικού κέντρου βρίσκει απέναντί της το σύνολο της τοπικής κοινωνίας. Η ΣΚΟΣ Α.Ε εναρμονισμένη πλήρως με τις επιταγές των καιρών για χρηματική ρευστότητα εκποιεί την δημόσια γη που έχει περιέλθει στα χέρια της και την παραδίδει στα σύγχρονα μονοπώλια τα οποία μόνο τα αρνητικά χούγια των πολυεθνικών έχουν να φέρουν στον τόπο (συνεχές ωράριο, 6-4ωρη κακοπληρωμένη-ανασφάλιστη εργασία, κανένα συνδικαλιστικό δικαίωμα των εργαζομένων, συσσώρευση του πλούτου της πόλης σε ακόμα λιγότερα χέρια).
Η τοπική κοινωνία ήρθε απέναντι σε αυτού του τύπου τις επενδυτικές οικονομικές στρατηγικές της ΣΚΟΣ όπως επίσης ο Δήμος και ο τοπικός Εμπορικός Σύλλογος που με μια σειρά από διοικητικές πράξεις προσπάθησαν να σταματήσουν την αγοραπωλησία.
Για εμάς το επίκεντρο του προβληματισμού δεν βασίζεται σε τεχνοκρατικές αγκυλώσεις που προβάλλει ο Δήμος (το εν λόγω χωράφι δεν βρίσκεται εντός του σχεδίου πόλεως, δεν υπάρχει μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων, κλπ) και στην όψιμη επαναστατικότητα του Διοικητικού Συμβουλίου του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου που από την μία πλευρά τείνει χείρα βοηθείας σε μεγαλοσυμφέροντα αψηφώντας την κοινωνική θέληση για ολιγόωρα ωράριο των καταστημάτων κατά την θερινή περίοδο αλλά παράλληλα σηκώνει τα λάβαρα της επανάστασης τώρα, καθώς μια μεγαλύτερη οικονομική ισχύς έρχεται να θίξει τα συμφέροντά του.
Πέρα λοιπόν από τα αλισβερίσια που γίνονται πάνω και κάτω από το τραπέζι νόμιμα ή νομιμοφανή η πραγματικότητα είναι ότι είμαστε σε έναν Νομό όπου η δημόσια γη παραδίδεται σε Α.Ε. (χιλιάδες στρέμματα σε Καϊάφα, Ζαχάρω, κλπ) ή καταπατείται από μικρότερα τοπικά συμφέροντα. Γη η οποία έχει δουλευτεί-καλλιεργηθεί και έχει ζήσει γενιές από συντοπίτες μας. Που στην συλλογική μνήμη της κοινωνίας μας έχει χαραχθεί σαν μια δημόσια γη που δεν είναι εμπόρευμα. Που ανήκει στις γενιές αυτών που την δούλευαν και που τώρα μετά από μια σειρά παραχωρήσεων αποχαρακτηρισμών, αλλαγή χρήσης της γης, περνώντας από τα χέρια των συνεταιρισμών και των ΔΕΚΟ στα χέρια ελλειμματικών Α.Ε. Η γη αυτή πρέπει να επιστραφεί στην κοινωνία είτε για την δημιουργία εγκαταστάσεων του ΤΕΙ είτε για καλλιέργεια σε ανθρώπους που την έχουν ανάγκη (που ήδη χρησιμοποιείται από αυτούς. Με μια βόλτα στην είσοδο του Πύργου θα δείτε σκηνίτες Ρομά να ακολουθούν το νήμα του χρόνου και όπως οι πρόγονοί τους να έρχονται και αυτοί από μακριά για να ζήσουν από αυτή τη γη.). Τότε, τέλη 1800, αρχές 1900 ερχόντουσαν άνθρωποι από τα ορεινά της Πελοποννήσου και από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και των Βαλκανίων για να δουλέψουν ως εργάτες στα σταφιδοχώραφα του κάμπου. Αυτοί γέννησαν το αγροτικό κίνημα που σηματοδότησε τις κοινωνικές και πολιτικές εξελίξεις στον ελλαδικό χώρο και συνδέθηκε και με το διεθνιστικό κίνημα της εποχής..
Επανερχόμενοι στο σήμερα, πρέπει να σταθούμε απέναντι σε λογικές που εξισώνουν και παρομοιάζουν την γη σε φιλέτα και την ασυδοσία του κέρδους σε οικονομική υγεία. Τα αντισταθμιστικά κοινωνικά οφέλη ενός τέτοιου εγχειρήματος μόνο λίγους έχουν να ωφελήσουν.

Η γη είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα!

Συντακτική ομάδα iliamovement.blogspot.com